Kawan Abidsufi =)

Wednesday, December 15, 2010

Petua Cegah Rambut Beruban gune Teh jew!



"Rambutmu lembut bak sutera, hitam bak arang dapur". Hehe.. (pepatah yang sengaja diada2kan. mengada2 betul!)


Cakap pasal rambut hitam neh, sapew la yang xnak rambut hitam legam shining-shining macam model iklan shampoo kat tibi tu. Manusia karat jew yang nak rambut karat-karat tu. Jangan kate perempuan jew, lelaki pun same naik nak cantikkan rambut.


Namun, sebenarnyew ade sebab kenapa shampoo untuk menghitamkan rambut dicipta dan dikeluarkan di pasaran. Sebabnyew... nak tutup "uban". Hakhakhak... (over plak gelak =p)
Bahasa sopan sket
"rambut putih".

Ada beberapa faktor penyebab yang menyebabkan munculnya rambut putih neh lebih awal. Maksudnyew, di kalangan golongan muda-mudi la.
Di antaranya adalah sebab stress dan gaya hidup tak bapew sihat.


So, saye dengan baik hatinyew ingin mengongsikan petua untuk membantu mencegah rambut putih tumbuh sebelum sampai waktunya.

Memule... Tambahkan 1 sudu teh garam ke dalam satu cawan teh pekat hangat, pastu kacau sampai larut. Bila dah sejuk ala-ala suhu bilik, tuangkan secara merata-rata pada rambut lalu urut-urut kulit kepala tu. Biarkan selama sejam, pastu bilas dengan air bersih tanpa menggunakan shampoo.

Untuk hasil yang maksima dan menakjubkan, ulang buat operasi hilang rambut putih neh sekurang-kurangnya sebulan sekali. InsyaAllah...

p/s : Hemmm... Lepas neh xpayah pakai shampoo da la nampaknyew =D

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails